خواص سبوس برنج برای دیابتی ها/09109483228

۸۰۸ بازديد ۰ نظر
خواص سبوس برنج برای دیابتی ها


سبوس برنج برای بیماری دیابت یکی‌از شایسته ترین طرز های معالجه آن میباشد. همینطور مصرف سبوس برنج برای بیماری دیابت روشی سهل و آسان و نادر هزینه است.

اثر سبوس برنج برای بیماری دیابت.



سبوس برنج برای بیماری دیابت یک کدام از شایسته ترین و سهل وآسان ترین طریق درمانی میباشد. سبوس برنج لایه بیرونی برنج است که قیمت غذایی ناچیزی دارااست البته مواد پرخاصیت متعددی را به خویش تخصیص داده میباشد.

بعضا از این مواد که در آن وجود دارا هستند عبارت اند از: فیبر، فسفر و فیتوسترول. مهم‌ترین سود این سبوس تهیه و تنظیم قند خون تن میباشد که‌این فرآورده برای اشخاصی که دیابت دارا‌هستند بسیار موثر میباشد.

سبوس برنج خیر فقط قند خون را کاهش میدهد بلکه می‌تواند آن را در دست گرفتن کرده و تهیه و تنظیم نماید. ولی اشخاصی که قند خون بالا دارا‌هستند نباید سوای پایین حیث بودن کارشناس خویش درمانی نمایند به همین ادله حتی به کار گیری بیش تر از حد از سبوس برنج فارغ از مراجعه به دارای تخصص نیز دارنده خطراتی میباشد.





InShot ۲۰۲۲۰۸۲۰ ۱۷۵۴۰۲۹۰۵







پخش‌کننده صوت

00:00
00:00

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.




نگرش مصرف سبوس برنج برای دیابت:


سبوس برنج به عبارتی لایه دوم برنج است که قیمت غذایی کمتری دارااست. مصرف این سبوس برنج برای بیماری دیابت یک کدام از شایسته ترین شیوه های معالجه یا این که کاهش دیابت به طور طبیعی میباشد.

سبوس برنج به طور پودر قابل به کار گیری است. این سبوس را در غذاهایی مثل سوپ برنج یا این که گونه های شیرینی و نان گزینه به کار گیری قرار میدهند.



این سبوس را می شود به بینش های متفاوت نیز مصرف کرد که مثلا در تهیه و تنظیم چای کاربرد داراست و نیز روغن سبوس برنج و عصاره آن نیز قابل مصرف است.

برای این که مصرف سبوس برنج اثر بهتری برای کاهش قند خون داشته باشد بایستی به صورت آراسته و به اندازه ما یحتاج از آن به کار گرفت. به صورت معمول شخصی ک در گیر بیماری قند خون میباشد می بایست هر روزه سبوس برنج را در رژیم غذایی خویش مکان دهد.





InShot ۲۰۲۲۰۸۲۰ ۱۷۵۳۴۸۵۳۸







دکمه خرید آنلاین








خاصیت سبوس برنج دکتر بیز برای دیابتی ها:




در واقع سبوس برنج برای بیماری دیابت، یکی‌از آسوده ترین شیوه های معالجه آن میباشد. این سبوس جزو خوراکی هایی میباشد که فیبر بالایی دارا‌هستند و غذاهایی که فیبر بالایی داشته باشند برای در اختیار گرفتن قند خون بسیار اثر دارا‌هستند پس سبوس برنج به جهت داشتن فیبر بالا برای عده ای که قند خون بالا دارا‌هستند بسیار اثرگذار میباشد.



اما بایستی دانست که سبوس برنج خیر صرفا فیبر بالایی داراست بلکه مواد بسیار موثر دیگری مثل سلنیوم، فسفر و فیتوسترول نیز داراست.

فیتوسترول جزو آن موادی میباشد که دیابت یا این که قند خون را تهیه و تنظیم می نمایند و همینطور فیبر جانور در آن نیز برای عده ای که دیابت نوع 2 دارا هستند موءثر میباشد، چون فیبر میتواند این نوع دیابت را کم کند.





InShot ۲۰۲۲۰۸۲۰ ۱۷۵۳۳۳۴۹۴



طریقه مصرف سبوس برنج برای دیابت


بیماری دیابت یکی‌از همه گیرترین بیماری ها میباشد. داشتن اپلیکیشن غذایی مطلوب میتواند یکی وسیع ترین ادله های بدور کننده این بیماری باشد. سازمان جهانی بهداشت اعلام نموده است که حدود یک ونیم میلیارد نفر در کشور ایران بدین بیماری مبتلا می‌باشند، که بیشتر بیماران هم از سن بالای 35 سال بهره مند می باشند. همان طور که تا قبل از این هم گفتیم مصرف سبوس برنج برای بیماری دیابت قادر است یک کدام از شایسته ترین نحوه های در اختیار گرفتن فشار و یا این که قند خون باشد. ولی متاسفانه اکثری از پزشکان، این سبوس را تا اوایل قرن بیستم، یک ماده زائد و مازاد اکانت می کردند که موجب خراش روده بلندمرتبه میگردد. ولی امروزه اثبات گردیده‌است که مصرف خیر صرفا سبوس برنج، بلکه سبوس اشکال غلات دیگر هم در تهیه و تنظیم فشار خون و یا این که قند خون، اسید اوریک، کلسترول، تری گلیسیرید اثر بسیار متعددی میگذارد و منجر بهبودی اشخاص دیابت دار می گردد.

دیابت شایع‌ترین بیماری غدد داخل‌ریز میباشد که با نرم افزار درست غذایی به معیار بسیار متعددی قابل‌در دست گرفتن میباشد. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در کشور‌ایران حدود 1/5 میلیون نفر به دیابت دچار می باشند که درین فی مابین بیش‌ترین مبتلایان به استان‌های اصفهان و یزد (بیش تر از 14 درصد اشخاص بالای 35 سال) وابستگی می گیرد.

تا اوایل قرن بیستم بخش اعظمی از پزشکان، سبوس را یک ماده زائد و مازاد که موجب خراش روده گرانقدر میشد، به اکانت می‌آوردند ولی امروزه اثبات گردیده مصرف سبوس یا این که قالب گونه های غلات میتواند در متعادل کردن فشارخون، اسیداوریک، کلسترول، تری‌گلیسیرید و خصوصاً در اختیار گرفتن قندخون اشخاص دیابتی تأثیرگذار باشد.

اکثر زمان ها دانشمندان معتقدند از آنجایی که تن آدم برای هضم اشکال سبوس‌ها به مجال متعددی نیاز داراست، همین فرمان سبب می گردد، معیار قندخون با مصرف آنان به آهستگی تغییر و تحول نماید در حالی‌ که تن با مصرف دیگر مواد غذایی قندی به راحتی در یک پروسه سریع می تواند آن‌ها‌را هضم کرده و با سرعت بالایی قند آن را وارد جریان خون نماید.

ولی زیاده‌روی در مصرف سبوس‌ها نیز مانند زیاده‌روی در هر ماده غذایی دیگر می تواند برای تن مشکلاتی به یاروهمدم داشته باشد به این ترتیب سفارش می شود برای دوری از التهاب دستگاه گوارش، بعد از مصرف سبوس، مایعات و آب فراوانی نیز گزینه مصرف قرار گیرد.





InShot ۲۰۲۲۰۸۲۰ ۱۷۵۳۰۱۱۳۸





آیا همگی اشکال فیبرها سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت می گردند؟




گروهی از محققان انگلیسی دانش گاه کمبریج، مبادرت به مقایسه تاثیر فیبر جانور در سبوس غلات و فیبر مو جود در هویج، کلم و سیب در تهیه کار روده بین 19 هزار شخص سلامت و طبیعی نمودند و به‌این فیض رسیدند که اگرچه صیفی جات و میوه (فیبرهای محلول) اثرات ملین خیر و خوبی در روده‌های آدم دارا هستند، ولی ترازو این تاثیر هیچ وقت به پای تأثیر سبوس غلات (فیبرهای نامحلول) بر روده‌ها نمی رسد.

محققان دانش کده کمبریج به‌این سود رسیدند که مصرف روزمره 50 گرم سبوس گونه های غلات، وزن مدفوع و سهولت خروج آن از روده‌ها را دو موازی می‌نماید در‌حالتی که برای استحصال به اینگونه اثری می بایست دست کم 5 فنجان هویج یا این که کلم پخته یا این که 11 عدد سیب خورده گردد تا تاثیر 50 گرم سبوس را در تن داشته باشد، همینطور مطالعات دیگری در باب دیابتی‌ها آرم داده میباشد فیبرهای نامحلول (سبوس غلات و قالب حبوبات) در مقایسه با فیبرهای محلول (پوست میوه‌ها) تأثیر بیشتری در کاهش قند و چربی‌ها در اشخاص دچار به دیابت دارا هستند، بطوری‌که رابطه معکوس مصرف فیبر نامحلول غلات با خطر دیابت با قطعیت به ثابت رسیده میباشد. ولی در میان فیبرهای نامحلول هم تفاوت‌های چشمگیری وجود دارااست. این در حالی میباشد که فیبر میوه‌ها و سبزی‌ها رابطه چندانی با در دست گرفتن دیابت نداشت.



InShot ۲۰۲۲۰۸۲۰ ۱۷۵۰۱۴۷۲۹









دکمه خرید آنلاین




فیبرهای غذایی را از کجا هواخواهی کنیم؟






مجموعاَ فیبرها به دو مجموعه محلول و نامحلول در آب تقسیم میگردند که برای مثال فیبرهای محلول می‌قدرت به پوست میوه‌جات و لایه سپید اسفنجی باطن مرکبات و از فیبرهای نامحلول می‌اقتدار به قالب و سبوس دانه غلات مانند سبوس گندم، سبوس برنج و همینطور قالب حبوبات اشاره نمود. فیبرهای محلول و نامحلول علیرغم مشابهت رفتاری اکثری که در تن با یکدیگر دارا هستند ولی مطالعات اخیر نشانه می دهد تفاوت‌های چشمگیری نیز در عملکردهای آنان چشم می شود.

سبوس اینجانب یک دیابتی هستم، کدامیک خوب میباشد: سبوس گندم ‌یا این که سبوس برنج؟

از آنجایی که سبوس غلات مختلف قادر است تأثیرات متفاوتی بر اشخاص دیابتی داشته باشد، محققان سال‌های اخیر در صدد یافتن تأثیرگذارترین نوع سبوس برای بیماران دیابتی بودند و از آنجایی که سبوس گندم و سبوس برنج در دسترس‌ترین سبوس‌های مو جود برای اکثر وقت ها اشخاص جامعه می باشد، تأثیرات هریک از آنها بر اشخاص دیابتی به طور جدا از هم رسیدگی شد.

چکیده حاصل پژوهش ها دانشمندان، بر ترازو قندخون، کلسترول، تری گلیسیرید، LDL (کلسترول بد) و HDL (کلسترول بهتر) اشخاص دچار به دیابت نوع دو (مستقل به انسولین) نتیجه ها جالبی را نشانه اعطا کرد که قادر است راهگشای روشنی برای آنان باشد.

حاصل امتحان‌ها نشانه اعطا کرد مصرف سبوس گندم و سبوس برنج در اشخاص دیابتی می تواند رفلکس‌های تماما متفاوتی داشته باشد



مصرف سبوس برنج برای دیابت
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.